Dviračių registras  
NAUJIENOS APIE MUS dvirINFO MARŠRUTAI KATALOGAS DVIRATIS A-Z RENGINIAI GALERIJA D.U.K. FORUMAS SKELBIMAI WIKI
A-Z: Dviraciai ir ju gamintojai A-Z: Dviraciu detales ir aksesuarai A-Z: Dviraciu remontas A-Z: Dviraciu transportas A-Z: Dviracio kultura A-Z: MTB A-Z: Dviraciu sportas A-Z: Keliones dviraciais A-Z: Klubai / organizacijos A-Z: Kitos nuorodos
KAUNO DVIRAČIŲ TAKAI

Kaune dviračių takų sistema pradėta planuoti prieš 20 metų, Kauno miesto generalinio plano išvystyme iki 2000 metų pateikti tam tikri dviračių trasų siūlymai. Generalinio plano autoriai siūlė dviračių takus įrengti gamtinio karkaso koridoriuose ir žaliosiose jungtyse, kaip papildomą atraktyvųjį elementą, taip pat siūlė juos rengti kaip paminklinės Kauno fortų sistemos objektų jungtį. Tų takų paskirtis buvo daugiausia rekreacinė pažintinė. Nežiūrint to, dviračių takai nebuvo pradėti rengti ir dviračiai masiškai nepaplito.

Kauno mieste, šiuo metu, yra apie 150 tūkstančių dviračių, t.y. dviratį turi kas trečias kaunietis, tačiau dviračių kelionės nelabai paplitę. Priežastys :

  • sudėtingas Kauno miesto reljefas, didelis (40 m) aukščių skirtumas;
  • nepalankus, dažnai darganotas ir vėsus oras;
  • nepakankamai išplėtotas dviračių takų tinklas, trūksta saugojimo vietų ir dviračių laikymo patalpų;
  • dviratis laikomas neprestižine transporto priemone, tinkama daugiau paaugliams;
  • važinėti dviračiais nesaugu dėl esamos kultūros stokos, o taip pat bendros kriminalinės situacijos.

Dabar ir ateityje yra palankus metas dviračių eismui plėtoti. Štai aplinkybės, kurios padidins susisiekimą dviračiais, ir sudarys prielaidas dviračių tinklui plėtoti:

  • Automobilių eismo apribojimai miesto centrinėje dalyje ir kitose visuomeninėse zonose.
  • Automobilių eismo apribojimai miesto rekreacinėse teritorijose.
  • Autotransporto sukeliamas neigiamas poveikis aplinkai: oro tarša, triukšmas.
  • Nepatogus, gaišinantis susisiekimas automobiliais dėl netinkamo gatvių tinklo (grūsčių gatvėse).
  • Brangstantis autotransporto priemonės išlaikymas (degalų, priežiūros kainos).

Dviračių eismo plėtros strategija – toliau plėtoti gerai įrengtus, apšviestus, tinkamai pažymėtus dviračių takus, poilsio aikšteles, rengti dviračių saugojimo ir laikymo vietas. Svarbiausios dviračių trasų kryptys: iš miesto dalių – į centrą, bei rekreacines teritorijas.

Aplinkos apsaugos skyrius, įgyvendindamas dviračių takų plėtrą vadovaujasi 2010 m. birželio 3 d. Kauno miesto tarybos sprendimu T-296 patvirtintu dviračių takų specialiuoju planu.

Suplanuotų magistralinių takų ilgis – 47,6 km. Rajoninių takų ilgis – 62,95 km, rekreacinių takų ilgis – 66,15 km. Viso suplanuota 176,60 km dviračių takų (1,12 km/l km2 miesto ploto).

Kauno miesto dviračių takų įrengimo, priežiūros ir remonto 2012-2013 m. programa

Kauno miesto dviračių takų priežiūros darbai

2012-04-13

Informuojame, kad Kauno miesto savivaldybės administracijos Aplinkos apsaugos skyrius pradėjo įgyvendinti Kauno miesto dviračių takų įrengimo, priežiūros ir remonto 2012-2013 m. programą. Kovo pabaigoje buvo nugenėti, kertami želdiniai prie dviračių takų Jonavos g., Draugystės parke, Marvelės g., Kulautuvos g. (Plačiau...).