Dviračių registras  
NAUJIENOS APIE MUS dvirINFO MARŠRUTAI KATALOGAS DVIRATIS A-Z RENGINIAI GALERIJA D.U.K. FORUMAS SKELBIMAI WIKI
A-Z: Dviraciai ir ju gamintojai A-Z: Dviraciu detales ir aksesuarai A-Z: Dviraciu remontas A-Z: Dviraciu transportas A-Z: Dviracio kultura A-Z: MTB A-Z: Dviraciu sportas A-Z: Keliones dviraciais A-Z: Klubai / organizacijos A-Z: Kitos nuorodos
DAŽNIAUSIAI UŽDUODAMI KLAUSIMAI

<< ATGAL

Apie dviračių lempas, mirksiukus ir generatorius
Liaudis  1999-10-26
Informacija iš http://www.autostop.lt/turizmas/
----
Dviračių lempos?

Atsako Laimis Jašinskas <ljasinskas@it.lt>
Data: 1999 10 26

Sveiki gyvi!

Budamas ir automobilistu, ir dviratukininku, ikisiu savo trigrasi.
Mano supratimu, pagrindine problema yra tame, kad DVIRATININKO NESIMATO!
Dienos metu dar ne taip blogai, nors dviratininkas daug mazesnis uz auto ir ji ne taip greitai pastebi kaip koki sunkvezimi, bet nakti, jei dar be sviesu, tai visai tragiska. O ir standartines 3W dviracio lempos daznai nelabai matosi tarp 50/100W automobiliniu halogenu.

Pasiulymai:

1. Renkimes ryskiai. Labai patiko oranzines kelininku liemenes su shviesa atspindinciomis juostomis - ryskios, lengvos, uzima mazai vietos (sulankstytos telpa didesneje kiseneje), galima vilktis ant striukes. Sako, yra pirkti darbo saugos parduotuvese.
2. Prietemoje ir tamsoje naudokime "mirksiukus". Dviratine raudona lempute gale (standartiskai 0.6W) visiskai nepatraukia demesio, o kartais jos ir nesimato. "Mirksiukas" - zybsi, ir jau vien tuo issiskiria is kitu kelyje esanciu raudonu ziburiu.
3. Prietemoje ir tamsoje butina lempa, kuri sviestu i prieki, o ne zemyn. Kad dviratis matytusi is priekio. Standartine dviracio (3W) mano supratimu per silpna. Jos uztenka mieste tik kaip "pazibincio", arba tose vietose, kur automobiliu ir jokiu kitu sviesu nebuna, o akys jau pripratusios prie tamsos. Kriptonines kiek geriau, halogenas dar geriau. Esu mates kataloguose dviraciams skirtus halogeninius 10W ir 20W zibintus su akumuliatoriais. Pats kuri laika naudojau 15W halogenine lempa (nuo mopedo) su akumuliatoriumi. Zadu ja vel prisitvirtinti prie dviracio, ruduo, anksti temsta, o gyventi kazkodel dar norisi...:)))

Andriukas dviratukas wrote:

> Tam kad tu zhlybintum savo auto lempa visa kelia tu sudegini tiek
> degalu, kuriu energijos ekvivalentas virshija tavo vazhiavimui
> reikalinga energija, ir tikriausiai prilygsta kokiam tuzinui
> dviratininku. :-)

Nesutinku. Nebent Andriukas turejo galvoje automobiline lempa ir generatoriu, sumontuotus ant dviracio...:))
Standartine dviracio lempa - 3W, standartinis ilgalaikis per daug netreniruoto zmogaus atiduodamas galingumas - ~100W. Tu, Andriuk, jei sugebi palaikyti greiti 36-39km/h lygioje vietoje, tai tavo galingumas yra gerokai didesnis, keli simtai vatu. Taigi, grubiais ivertinimais, dinama "atima" apie 3% variklio (zmogaus) energijos (Andriukui apie 1%). Bet jei ir tu procentu gaila, galima naudoti akumuliatorius...:)

> Ka ash megstu daryti, tai paimu savo kriptonini zhibintuveli, ir laikau
> ji ant vairo. Ilgai keliaujant smarkai vairuoti netenka, tai rankoje
> galiu vartalioti zhibintuveli i visas puses, kur reiktu pasizhiureti -
> ypach i shalikele.

Ideja gera, bet nelabai - kritinej situacijoj teks stvertis vairo abiem rankom, o pasirodo, vienoje zibintuvelis... Ka darysi? Zymiai geriau yra "ciklopas" ant kaktos. Pats toki varianta dabar naudoju (su halogenine 2W lempute). Rankos laisvos, lempa sviecia ten, kur ziuri. Galingas halogenas ant kaktos pravercia tuo atveju, kai is priekio atvaziuoja auto, spigina savo tolimomis sviesomis, ir nesiruosia perjungti i trumpas. Kartais po "zvilgsnio" su halogenu tiesiai vairuotojui i akis anas susipranta...:) O as pats i "trumpas" persijungiu tiesiog palenkdamas galva zemiau.

Sekmes kelyje!
Laimis :)


--------------------------------------------------------------------------------

Kas patogiau - mirksiukas ar generatorius?

Atsako Žvejonė <zvejone@klaipeda.omnitel.net >
Data: 1999 10 27

Sveiki gyvi!

As visiskai neseniai prisijungiau prie sios konferencijos, nes mane domina dviraciai ir viskas, kas su jais susije.

Diskusijoje del mirksiuku ir sviesa atspindinciu juostu nebuvo uzsiminta apie dviraciu zibintus, kuriuos iprastai maitina energijos generatorius. Man asmeniskai, tai patogiausia priemone pasisviesti kelia ir tuo paciu buti matomam kitiems eismo dalyviams is uzpakalio. Taip yra ir tada, kai vaziuoju uzsidejes kelionine kuprine arba vaikiska sedyne, kurie neuzstoja galinio zibinto.

As pats turiu galini mirksiuka, kuri naudoju vazinedamas kalniniu dviraciu. Cia neturiu kito pasirinkimo, nes ant sio dviracio yra uzdeti tik plastmasiniai purvasargiai, todel nera kaip pritvirtinti iprastu zibintu. Savo mirksiuke naudoju AAA tipo akumuliatorines baterijas (250 mAh), todel per daug nesijaudinu del suvartojamos energijos (tai man nekerta per kisene). Bet vistiek sio baterijos issieikvoja ir daznai tai buna vaziuojant kelyje. Tai sukuria pavojingas situacija. Vaziuojant sunku patikrinti, ar dar veikia mirksiukas, ir galvojama, kad jis veikia. O pasirodo, kad akumuliatoriai nusilpo ir mirksiukas nebeveike arba labai siplnai zybsejo jau nuo pusiaukeles. Naudojant energijos generatorius ir iprastus zibintus tokiu problemu isvengiama, nes lempos arba dega, arba nedega.

Man mirksiukai dar nepatinka del to, kad juos reikia pastoviai nuimineti ir uzdejineti paliekant kur nors dvirati. Daznai mirksiuka uzmirsdavau pasiimti. Isvaziuojant is namu diena daznai negalvojama, kad reikes grizti namo nakti, ir t.t.

Naudojant energijos generatorius dar susiduriama su keliomis problemomis: dviratis turi buti tvarkingas, t.y. su purvasargiais ir gerai sutvarkyta apsvietimo iranga (zibintai su gerais reflektoriais ir lemputemis, o svarbiausia, galingas energijos generatorius, kuris suktusi tyliai ir lengvai). As pats neseniai uzsidejau and dviracio energijos generatoriu (dinama) UNION Tramp, kuri naudoja "Baltik vairas", ir nustebau. Jis sukasi labai tyliai ir beveik nesijaucia kokio stabdymo. Dabar jau galima isigyti dar galingesniu ir patogesniu energijos generatoriu, kurie atitinkamai ir kainuoja.

Taigi, siulau perdaug nesizaveti mirksiukais, o geriau susitvarkyti dviratinius zibintus ir energijos generatorius. Tai bus ir pigiau, ir patogiau, ir ekologiskiau, ir saugiau (isskyrus tuos atvejus, kai sustojama prie sankryzu, bet miestuose sios vietos dazniausiai buna apsviestos).

Jei nesutinkat, priestaraukit.

Saulius R.
dvirINFO, Klaipeda

P.S. Pritariu tiems, kurie rekomenduoja naudoti atsvaitines medziagines juosteles. Kaip jau kazkas minejo, jos gerai tinka tranzavimui. Tik nereikia persistengti ir neklijuoti ju per daug, kad neatrodytumete panasus i policininkus.