Dviračių registras  
NAUJIENOS APIE MUS dvirINFO MARŠRUTAI KATALOGAS DVIRATIS A-Z RENGINIAI GALERIJA D.U.K. FORUMAS SKELBIMAI WIKI
A-Z: Dviraciai ir ju gamintojai A-Z: Dviraciu detales ir aksesuarai A-Z: Dviraciu remontas A-Z: Dviraciu transportas A-Z: Dviracio kultura A-Z: MTB A-Z: Dviraciu sportas A-Z: Keliones dviraciais A-Z: Klubai / organizacijos A-Z: Kitos nuorodos
DAŽNIAUSIAI UŽDUODAMI KLAUSIMAI

<< ATGAL

Ar verta dėtis vidines pavaras?
Liaudis  2000-02-29
Informacija iš http://www.autostop.lt/turizmas/

Atsako Denis Poloudin <denis.poloudin@maf.vu.lt>
Data: 2000 02 29

Sveiki!

Andriukas dviratukas wrote:
> Daugelis sutiko, kad vidiniu pavaru nashumas siekia vos 96%, jeigu ne
> blogiau. Viena protinga galva netgi paskaichiavo, kad tai prilygsta 3kg
> lishno svorio. Tai yra juntamas svoris.
> Shiaip, jeigu arklishku jegu jums negaila, tai dydesniu problemu su
> vidinem pavarom nematau.


Gal but as ir arklys, bet man nesudaro jokiu problemu vazineti videinemis pavaromis. Reikia tik siokio tokio pripratimo - laiku perjungti pavara i lengvesne, ar stipresne. Labai patogu su 5 pavara(greiciausia) prilekti prie sankryzos, ir jei ne speji i mirksincia geltona, palaukus, stovint vietoje perjungti i 1 pavara(stipriausia) ir vos tik uzsidegus zaliai sviesai rauti is vietos.

> Yra tenai savotishku reguliavimo ypatumu.
Jie zymiai lengvesni, nei isorinese pavarose; reikia tik karta per pora menesiu pasukti ratuka, kad rodyklytes sutaptu.

> Dar pastebejau, kad begiu troselis paprastai ieina i vidine ivore pro
> vamzdeli. Jei tas vamzdelis uzhsikemsha dulkemis, tai nezhinau kaip
> valyti. Gal Denisas pasakys.

Kiek esu mates tokias sistemas - atidarytas vamzdelis buvo tik senosiose. Naujoviskose, pvz. Sachs, visa tai yra paslepta po plastmasiniu gaubtu, kuris, beje yra ganetinai patvarus(buvau su juo uzsikabines uz stulpo :) . Zinau ir daugiau vyruku, pvz. Liovkina, jis irgi vazineja su vidinemis pavaromis ir labai jomis patenkintas.
> Sugedusios "vidines" ivores paprastai netaisomos. Taigi reiktu perrinkti
> rata. Kitas klausimas, kiek dazhnai tos ivores genda.

> Kiek begiu reikia?
Mano dviratyje yra 5. Po miesta vazineti - visai pakanka. Sugebu be didesniu problemu ivaziuoti ir i Tauro, ir i Narbuto kalnus, Kalinausko ir Naugarduko gatves.

> Paminek Denisai prashau kiek jau tuo dvirachiu nuvazhiavai, ir kokiu
> problemu turejai su pavarom ir su dvirachiu aplamai.

Taigi miniu - 3,5 tukstancio km. Gal kokiems sportininkams, ar GMPR'ieciams tai niekniekis, bet manau, kad vazinejant po miesta namai-darbas-fakas-darbas-namai tai visai nieko. BV dviratis - sugebejo atlaikyti visas gatves, tik karstakosisko elgesio nelabai toleruoja. Is viso savo dviratyje as remontavau tik ratus - po susidurimo su juodu Golfu ir veliau su juodu Mercedes'u. Nutariau, kad su juodom masinom man nesiseka ir pradejau vazineti siek tiek atsargiau. Tik po antro susidurimo pakeiciau abuduratlankius i belgiskus dvigubus "Alesa". Ir labai patenkintas. Jau daugiau kaip pusmeti jais vazineju, o astunkiu kazko vis nemetyti.

Kiek pamenu, kai as sunkiai masciau, kokia man sistema pirkti, man padejo apsispresti Rasius ir dar kaz kas(atsiprasau, nepamenu). Jie man labai nuosekliai buvo isaiskine pliusus ir minusus. Kol kas as matau tik sios sistemos(vidiniu pavaru) pliusus.

O visgi, kaip jau ne karta buvo sakyta sioje konfoje, didziausiu argumentu turetu buti paties nuojauta ir tai - ar patinka tau tas daiktas. Jei is tiesu patinka, tai ko dar mastyti?
O pas Umarus tau net duos pabandyti pavaziuoti skirtingais dviraciais, kad galetum pats apsispresti.

Sekmes

--------------------------------------------------------------------------------
Atsako Laimis Jasinskas <ljasinskas@it.lt>
Data: 2000 02 29

Denis Poloudin wrote:
> Zinau ir daugiau vyruku, pvz. Liovkina, jis irgi vazineja su vidinemis
> pavaromis ir labai jomis patenkintas.


Sveiki gyvi!

Pernai rudeni taip pat perejau prie vidiniu pavaru (7, Sachs). Dabar prie iprastiniu nebegrishiu. Na taip, gal tas mechanizmas sunkesnis. Taip, gal truputuka naudingumo koeficientas mazesnis. Taciau man labai patinka jo patikimumas, ypac vazinejant sunkiose "vamzdishkose" salygose. Uzsidejau stora patikima "Kolchozo" grandine. Nera jokiu problemu su tuo, kad i simpleksa prisivelia zholiu vaziuojant veshliomis pievomis. Ir nera galimybes simpleksui "isisukti" i rato stipinus, kaip Sapneliui pora sykiu buvo. Baigesi problemos su tuo momentu nenaudojamu zvaigzduciu/simplekso apledejimu vaziuojant shaltyje per balas, ko pasekoje standartinis mechanizmas nebepersijungineja. Taip pat as samoningai palikau ir naudoju "kojini" stabdymo mechanizma, kuris imontuotas toje pacioje ashyje - stabdziai man nedingsta apledejus ratlankiui. Dabar svajoju apie priekinio rato bugninius (arba diskinius) stabdzius, sumontuotus rato ashyje... Gal kas turit ar zinot kur rasti?
Ir dar: suluzus simpleksui, jus nebepavaziuosite. Nebent sugebesite patys patrumpinti grandine. O suluzus vidinems pavaroms, kaip sake meistras, nors viena pavara islieka.

Laimis :)


--------------------------------------------------------------------------------
Atsako Andriukas dviratukas <TGrA@post.5ci.lt>
Data: 2000 02 28

Technishkai rimtu argumentu priesh vidines pavaras nera. Turek, jeigu tiktai tinka ir patinka.

Zhemiau yra shiek tiek pamastymu.

Darius Linge wrote:
> [...]
> Artejant dviraciu sezonui norisi pasiteirauti kietu galvu, ar verta
> isigyti dviratuka su vidinem pavarom?


Vienoj ish pasauliniu dviratininku konferenciju jau aptarinejome vidines pavaras. Tuomet zhmogus paskelbe, kad nori pirktis 14 greichiu ivore su vidinem pavarom.

Daugelis buvo nusiteike skeptishkai, del tokios sistemos patikimumo, ir nashumo, nors firma gamintoja skelbe, kad nashumas siekia 98-99%.

Daugelis sutiko, kad vidiniu pavaru nashumas siekia vos 96%, jeigu ne blogiau. Viena protinga galva netgi paskaichiavo, kad tai prilygsta 3kg lishno svorio. Tai yra juntamas svoris. Iprastu pavaru nashumas yra labai arti 100%. Dar pati ivore yra sunkesne nei paprasti begiai. "Vidine" ivore yra ir brangesne, nei ishoriniu begiu komplektas.

Shiaip, jeigu arklishku jegu jums negaila, tai dydesniu problemu su vidinem pavarom nematau.

Yra tenai savotishku reguliavimo ypatumu. Dar pastebejau, kad begiu troselis paprastai ieina i vidine ivore pro vamzdeli. Jei tas vamzdelis uzhsikemsha dulkemis, tai nezhinau kaip valyti. Gal Denisas pasakys.

Sugedusios "vidines" ivores paprastai netaisomos. Taigi reiktu perrinkti rata. Kitas klausimas, kiek dazhnai tos ivores genda.

Vidiniu privalumas - nudylus zhvaigzhdutei, keichiama viena galine zhvaigzhdute, ir viena priekyne. Turint iprastas pavaras, reikia dar jaudintis, kad keichiant zhvaigzhduchiu kasete, kai kurios zhvaigzhdes dar nenudylo.

Dar vienas privalumas, kad galine ashis nera linkusi sulinkti. Mat ishoriniai begiai dazhnai salygoja, kad iores guoliai randasi archiau azhies centro, o ne jos galu. Ish abieju ashies galu susidaro didelis lenkimo momentas. Galiausiai ashis luzhta. Yra ishoriniu pavaru, kur galines ivores guoliai randasi ir archiau ashies galu. Del neteisingos guoliu pozicijos kaltas konstruktoriu bukumas, o ne principas.

Kiek begiu reikia?

Ant turistuko man uzhtekdavo ir 4-iu.
Perdavimai:
3.43 (3.29)
2.67 (2.56)
2.4 (2.3)
2 (1.92)


Be skliausteliu rashau kai priekine zhvaigzhde buvo 48 dantu, o sklaiusteliuose - 46 dantu. Tam kad isivaizduotumet kokios yra mazhdaug ribos. Mazhesniu perdavimu, nei nurodyti, nenorechiau.

Dabartinis mano dviratis turi 3 priekines ir 7 galines zhvaigzhdes. Su pavara 1.41 ash dainuodamas ivazhiuoju i daugeli kalnu. Su mazhiausia priekine zhvaigzhde (neskaichiavau kiek dantu) gaunasi perdavimas mazhiau nei 1, taigi ivazhiuoti galima i labai stachius shlaitus, kur aplamai dviratis vos neapsiverchia. Tada labai letai judi, ir problema jau yra kita - ishlaikyti tempa ir lygsvara.

Taigi perskaichiuok koks perdavimas gaunasi tavajame dviratyje su vidinem pavarom. Nepamirshk, kad priekine-galine zhvaigzhdute irgi turi savo perdavimo koeficienta.

Jei tau pasiulo sistemas kuriu paskaichiuotas bendras perdavimas vienodas, rinkis ta kuri turi didesnes priekine ir galine zhvaigzhdes. Kuo didesnes galines zhvaigzhdes, tuo mazhesnis bendras nusidevejimas.

Tikriausiai 14 pavaru Lietuvoje sunku gauti. Gal kas turi laiko labiau pavaikshchioti po parduotuves, gal smulkesnese ir yra ko tokio. Pagaliau daugelis parduotuviu sutiktu pardavineti dvirachius ish katalogu. Kazhkokiais budais tokiu dalyku galima gauti.

5-7 greichiu gal kas ir pasiulytu. Kita problema ta kad kelionems pritaikytu dvirachiu aplamai parduotuvese nera. Na sakykim mazhai. Su vidinem pavarom ypach. Gal jau nusizhiurejai koki?

> Man visai patiko, kad nera begales tu zvaigzduciu,

Teorishkai, kuo daugiau zhvaigzhduchiu, tuo lechiau jos nusidevi, nes jas naudoji pakaitom.

> taciau technines sito klausimo puses visgi gerai neismanau, > taigi, gal kas galetu sita tema suskelti traktateli?

Tegul dar Denisas pasako savo svaru zhodi. Jis turi vidiniu pavaru dvirati. Atrodo ish Baltik Vairo.

Paminek Denisai prashau kiek jau tuo dvirachiu nuvazhiavai, ir kokiu problemu turejai su pavarom ir su dvirachiu aplamai.

> (kiek pamenu, si problema dar nebuvo isnarpliota konerencijoj, > jei klystu, atsiprasau :))))

Net jeigu ir buvo narpliota, padetis visada keichiasi. Gal kas mate pvz. kur vidines pavaras apart Umaru, ar Dvirachiu Centre? Kiek prisimenu yra parduotuvele Pylimo 29, Vilniuje. Ten irgi katalogu turi. Niekada nieko ish ju nepirkau.

> PS. ir prasau neisizeisti tu, > kuriems dviraciu sezonas yra 366 dienos per metus :))

Chia mazhdaug: "Kiek kainuoja batai? Neisizheiskite tie kas batus jau pirkote."

Andriukas dviratukas