NAUJIENOS APIE MUS dvirINFO MARŠRUTAI KATALOGAS DVIRATIS A-Z RENGINIAI GALERIJA D.U.K. FORUMAS SKELBIMAI WIKI
A-Z: Dviraciai ir ju gamintojai A-Z: Dviraciu detales ir aksesuarai A-Z: Dviraciu remontas A-Z: Dviraciu transportas A-Z: Dviracio kultura A-Z: MTB A-Z: Dviraciu sportas A-Z: Keliones dviraciais A-Z: Klubai / organizacijos A-Z: Kitos nuorodos
DAŽNIAUSIAI UŽDUODAMI KLAUSIMAI

<< ATGAL

Kuo dviratis geriau už automobilį ir kuo ne?
Andriukas dviratukas () 2000-02-29
Informacija iš http://www.autostop.lt/turizmas/

Ivadas.

Daugelis dalyku kuriuos zhmones sako apie dvirachius ir dviratininkus
yra ish pirshto lauzhti. Taip liezhuvauja zhmones paprastai patys beveik
niekada neatsisede rimchiau ant dvirachio. Dar zhmones bando sumenkinti
sportishkus keistuolius, ir garbinti savo pilva.
Chia yra mano atsiliepimai.
Tiems kam neidomu siulau uzhsimerkti. O kitiems siulau savo monologa.

Kad neskaityti shio monologo sedynt ilgai prie kompiuterio, galite ji
atsispausdinti, ir skaityti bet kuria nuo automobilio vairavimo laisva
minute. Pvz. prie gelezhinkelio pervazhos.

Nemanau kad Turizme yra kas nors rimtai priesh dvirachius. Gal but shi
rashliava pades kam nors apsispresti, o gal pades kokiuose ginchiuose,
jeigu bandysite nesusipratusius piliechius konvertuoti i sportininkus.

Tekste tikriausiai yra pilna klaidu. Atleiskite ju nebetikrinsiu.

Shio Monologo turinys.
1. Apie Kestuti.
2. Apie laishku "subject" eilute.
3. Automobilis ir Dviratukas. Pelei dramblio ausys...
4. Kam shalchiau? peschiajam ar vazhiuotam?
5. Ar dvirachiui kelias rozhem klotas? Ar automobiliui?
6. Mitas apie dvirachiu parkavima Lietuvoje.
Kaip rinktis vieta?
Parkavimas darbe.
Anafema. Vazhinek i darba lauzhu ir niekas nevogs.
7. Greitis. Mieste diratis visada greitesnis.
8. Kroviniai ir dviratis. Dvirachiu priekabos.
9. Atstumai. Ne 5-10km. O 15-70km! (Ir dar shiek tiek apie greiti.)
10. Kvepavimas, dujos. Rasius jau pasake (zr. jo dali apie kamshchius).
11. Prakaitas. Tai vanduo, o ne smirdalas - ishpyla ir garuoja staigiai.
12. Saugumas. Bukshtauja tiktai tie, kas nesivazhineja dvirachiais.
13. Du gyvenimishki anekdotai.
14. Ode dvirachiui.

1. Apie Kestuti.
Kestutis juokavo. Nemanau, kad jis taip jau myli mashinas.
Nera ko ji uzhsipulti. Jis juk jokio nepasitenkinimo mano laishkais
nereishke.
Jei jis ir myli automobili,
tai socialinems daugumoms Lietuvoje taip pat yra vietos.

2. Apie laishku "subject" eilute.
Sutinku su Denisu. Zhmones dazhnai pamirshta kam egzistuoja
"Subject" eilute.

3.
Automobilis ir Dviratukas. Pelei dramblio ausys...

Saulius teisus. Joks "auto" manes neatlaikys. Tiesa su "Auto" padetis
yra geresne, nes "Auto" paklausa yra dydesne nei dvirachiu. Todel yra ir
dydesnis pasirinkimas. Klausimas, ar vis dar galima gauti kokybishkas
dalys?

Ash dazhnai pagalvoju apie "auto". Bet kai prisimenu, kiek shitam
daiktui reikia skirti laiko, leshu, ir nervu, man tiesiogine prasme
bloga darosi. Auto dydelis, ir nepatogus bastytis po miesta, pamirshk
apie vazhinejima shaligatviais ir apie visokias merginas.

Ash turiu omeny tikras merginas, o ne tas, kurios garbe ishmaino i kuo
platesne galine sedyne.

Keliauti su dvirachiu yra patogiau. Dvirati galima ikelti i traukini,
autobusa, lektuva. Pamegink ikelti savo muiline ant ratu i lektuva ir
nuskristi i Kanaru salas! O kanaruose yra be galo malonu vazhinetis
dvirachiu.

Tiems kas prieshtarauja,
kad dvirati galima ikelti i autobusa (tarpmiestini):
ash tai darau pastoviai, jeigu reikia kur nusigauti greitai.

Vienintelis nepatogumas, kad reikia prisirishti prie visuomeninio
transporto grafiko.
Karta teko su dvirachiu tranzuoti lietuvoje nakti, nes nebenorejau
minti. Nuo Kryzhkalnio iki Kauno mane pavezhejo privatus auto-lenktyniu
komandos autobusas. O ish Kauno isigrudau i autobusa i Vilniu, nes
traukinys isheina keliom valandom veliau ryte.

Na o tokiose shalyse, kur ne tiktai dvirachio daliu, bet ir degalines ne
kiekviename kilometre sutiksi, tai su automobiliu vazhiuoti yra
savizhudybe. Tai sau gali leisti tiktai lenktyniu Paryzhius-Dakkaras
dalyviai. Gerai sutvarkytas dviratis tokiose vietose negesdamas yra be
galo pravartus, o sugedus, nesunku sutaisyti, arba nugabenti kitur.

Nusigauni tu tarkim su Auto savaitgali i Moletus ir atgal. Ash lechiau
vazhiuochiau su autobusu. Bet nuvykus i vieta ash busiu ant dvirachio o
tu peschiomis. Jei nusiperki dvirati, ir idedi ji i "auto", tu lieki
pririshtas prie auto, ir turi prie jo grishti.

Be to, auto gyvena su tavim ne tiktai savaitgaliais. Yra toks terminas:
"Cost of ownership". Bendroj visumoj "auto" reikalauja per daug demesio.

Amen.

4.
Kam shalchiau? peschiajam ar vazhiuotam?

Giedrius Vaitkevicius wrote:
> Na, taip, dviratis puikus dalykas...tik Lietuva ne Italija,
> ne Ispanija ir net ne Vokietija...todel cia su dviraciu
> normaliai vazineti galima 4-5 menesius per metus.

Rasius gerai parashe apie drabuzhius.
Visose salygose zhmogus turi tinkamai rengtis. O ne verkshlenti...

Ash dazhnai stebiu gatvese suzhvarbusius zhmones. Eina ir guzhiasi nuo
shalchio, tuomet, kai reikejo netingeti ir mautis pirshtines, ir rishtis
shalika. Ot ne, mergos nori parodyti kojas, o bernai nori parodyti, kad
shalchio nebijo, tai ir vaikshto visi nuogi, ir vaidina, kad Lietuvoje
shalta ar drena.

Ash vazhineju kiaurus metus. Net kai buna 25C shalchio. Ir man buna
shilchiau, nei daugeliui vaikshtantiems peschiomis. O tie kurie sedi
automobiliuose, sushala tuoj pat, kai tiktai ishlipa lauk.
Taigi jeigu jums ponai keliautojai norisi kondicionuoto oro, sedekite
namuose, nes iki automobilio lauke dar reikia daeiti.

5.
Ar dvirachiui kelias rozhem klotas? Ar automobiliui?

> Ir abejoju ar dviratis tikrai patogiau uzh
> automobili, vazhinejant per sniega/leda,

Nuo kada automobilistai svajoja vazhinetis po leda?
Kiek zhinau, jie ledo bijo kaip ibrezhimo ant ju kapoto!

> kai minusine temperatura, kai lyja ar drebia slapdriba...

Atleiskite, tai kokia gi kelione yra kai lyja ir drebia (jei aplamai
vazhiavima automobiliu galima pavadinti kelione). Tai greichiau reiktu
vadinti nuvazhiavimu ish vietos, i vieta. Pro apsingta langa, matosi dar
mazhiau, nei promano aprasojusius akinius. O akiniai mano rasoja zhymiai
rechiau, nei jusu langai.

Taigi nuvykti ish vietos i vieta, o ne keliauti, blogu oru, yra ne ka
blogiau negu mashina. Tiesa ash asmenishkai dazhnokai valandu valandomis
bastausi ir po lietu, o ne tiktai kur nors nuvykstu.

Kad blogu oru galetum vezhiotis visokius svarbius dokumentus, ar netgi
"notebook" kompiuteri, yra nepershlampamos tashes, kurias jau siuliau.
Ju yra ir ne tik dviratiniu, bet ir per peti, ir uzh pechiu neshiojamu.
Taip, kad atvykus su savo automobiliu iki keliones starto tu ir toliau
liktum sausas.

6.
Mitas apie dvirachiu parkavima Lietuvoje.

> Be to dviracio nepaliksi, taip, kaip automobilio, kur nors stovejimo
> aiksteleje. Jei dviratis geras, vargu ar berasi...

Jei automobilis geras, kaip tau tikriausiai skaudu rasti ji apgadinta
huliganu, ir kitu linksmuoliu.

Kai ash buvau dar gylesnei vaikystei nei dabar, mes turejom daug
malonumo ishsukant "auto" ventilius, ir mokinomes nuleisti ora ish
padangu. Mes tai darem kaip savaime suprantama dalyka.

Tu tikriausiai kai vazhineji 'auto' tai mazhai i aplinkinius dalykus
kreipi demesi. Suprantama.
Taigi, kai kita karta vazhiuosi per Gedimino prospekta, atkreipk demesi
i jo pradzhioje pastoviai prirakinta dvirati. Yra centre ir daugiau
pastoviai rakinamu dvirachiu. Jiems niekada nieko niekas nepadare.

Vienam dvirachiui girdejau spyna nupjove. Bet 'auto' vagia zhymiai
daugiau. Atsibuskite! Lietuva yra pamishusi del 'auto'. Daugeliui
zhmoniu visishkai neidomu vogti jusu dvirachio. Mashina pailkti be
priezhiuros yra zhymiai pavojingiau.

Ash pazhystu zhmogu, kuriam draudimas baigesi kaip tik, priesh tai, kai
jam pavoge mashinos priekini stikla. Jam dar isheme priekines faras,
etc. Jis vargshas vos biznio neprarado del tokiu netiketumu, nes per
daug pasikliauja automobiliu!
Nustebtumet jei pasakychiau kas tai per zhmogus, ir kieno tas
automobilis. Bet ne dabar.

Man buvo atvejis, kai pastachiau demonstratyviai dvirati visishkai
nerakinta, pachiame miesto centre, ir stebejau ji ish tolo. Per visa
valanda jo taip niekas ir nepaliete, nors jis trukde parkuotis
automobiliams zhiemos metu, kai pusnys ir taip sumazhina plota.

Ta dvirati veliau pavoge, kai ji palikau neramiame kvartale nerakinta
vietoje, kur vaikshto mazhai zhmoniu. Bet juk durnas buvau.

Dvirachiu rojuje - Olandijoje - prie dvirachio neuzhtenka net dvieju
spynu. Nesuprantu ponai, kodel Lietuviai dieva i medi varo.

Vieshbuchiai turi automobiliu sauojamas aikshteles. Tenai galima rakinti
ir dvirachius.

Darbovietes irgi dauguma turi kazhkokius kiemus, arba parkavimo
aikshteles.

Kaip rinktis vieta? (Parkavimo strategija.)

Ash nepatarchiau reguliariai palikti dvirachio toje pachioje nesaugomoje
vietoje, ypach kur vaikshto mazhai zhmoniu, pvz. nuoshaliam kiemelyje.
Vagis neturi zhinoti kieno yra dviratis, ir neturi buti tikras kad jusu
aplinkineje minioje nera. Negalima dvirachio rakinti ir zhmoniu
uzhtvindytoje vietoje. Turi buti viduris.

Darbuovieteje yra geriausia rakinti dvirati darbovietes teritorijoje,
kur visada galima matyti, ar atejes zhmogus nera svetimas. Jeigu
darbovietes teritorijoje varvanti dvirati niekas nenori laikyti ant
kilimines dangos, gal yra rusys. Arba gal yra vieta lauke, kur jusu
darbuotojai dazhnai praeina, ir gali stebeti prirakinta dvirati
(dvirachius).

O dabar ash pasakysiu "anafema".

Jei nori rasti savo dvirati ten kur palikai, daryk ji kuo mazhiau
patrauklesni. Vazhinek sukiuzhusiu Turistu, shimta kartu virintu ir
pjaustytu. Pasaulyje tai yra plachiai priimta praktika, ir niekas
nesisieloja del prestyzho. Nes zhmonems ne tushtybes galvvoje, o svarbu
nusigauti i vieta laiku. Jeigu rupinsiesi savo ir dvirachio ishvaizda,
atsiras kazhkas kas nores tureti bent jau dvirati...

Lietuviams ishaizda yra viskas. Todel ash suprantu, kad siulyti jums
vazhinetis surudijusiu ir shimta kartu dazhytu dvirachiu, yra
izheidimas.

Turiu netgi toki pastebejima.
Kai vazhinejau senu ir sukiuzhusiu Turistuku mutantu, jis kartais
pritraukdavo vandalu. Bet kai dabar vazhineju geriau atrodanchiu
dvirachiu, tai del vandalu galiu nebesijaudinti. Tas dviratis kuri
pavoge, priesh man gavus Turista, atrode irgi labai gerai, ir irgi jis
nesulauke rimtesniu patychiu.

Panashiai yra su automobiliais. Jeigu tavo yra senas sukiuzhes zapas,
tai chuliganai ras ka ant jo nupaishyti. Stebejau shitai shimta kartu.
Bet jeigu tavo yra labai storas ir blizgantis BMV... Jis dar ilgai bus
blizgantis. Ir tu busi visu gerbiamas, net jeigu busi paskutinis
nusmurgelis.

7.
Greitis. Mieste diratis visada greitesnis.

Svarbus yra ne grynas greitis, o bendras sugaishtas laikas.
Ir netgi tai nera taip svarbu, kiek bendras efektas.

Jei jums rupi tiktai grynas greitis,
baronas Miunchauzenas jums turi naudingu patarimu.

> Del nuvazhiavimo greicio, kas liecia miesta, dienos metu,
> kai pilna masinu, kai kuriais marshrutais su dviraciu
> nuvazhiuoti galima greichiau [...]

VISAIS marshrutais galima nuvazhiuoti greichiau. Shiandien ash keleta
kartu pralenkiau ta pati 'auto', ivairiusoe miesto vietose. Tuomet kai
moteris kankinosi vairuodama nuo sankryzhos iki sankryzhos, ash turejau
dar laiko pauostyti gelychiu ten ir shen, ir dar uzhvazhiuoti i kalna.
Tiktai ant kalno virshaus mane ta moterishke pasivijo, ir parode savo
gala.

Bet Rasius teisingai sako. Mes nedalyvaujam lenktynese.
Svairbiausia yra ka mes galiausiai pasiekiame.

Jei kalbeti apie gryna greiti, tai zhmogau nusipirk kosmini laiva!
Problema ta, kad nuvykti - tai nuvyksi greichiau.
Bet manevrai atima per daug laiko.

Faktas yra tas, kad lekiate jus su savo automobilais it patrake.
Ir galbut tikrai nuo sankryzhos iki sankryzhos nuvazhiuojate greichiau.
Bet juk atvazhiave i vieta jus pliurpiate su pazhistamais apie gyvenima,
ir gaishtate laika gerdami alu kabakuose.
Arba shiaip pritrukus dienos ispudzhiu isistelbiate i TV.

Bendras veiksmo greitis yra svarbiau nei greitis tarp "Start" ir "Stop".

Bendras automobilio laikas prilygsta vezhlio greichiui.

Atrodo jau karta rashiau, kad kazhkokie Amerikonai paskaichiavo, jog
susumavus kiek laiko zhmogus dirba uzhdirbdamas kad nusipirktu 'auto',
jo priezhiurai, apzhiuroms, teisems, benzinui, draudimui, kiek laiko jis
pats 'auto' prizhiuri, parkuoja, etc. ir pridejus keliones laika, taigi
visas sugaishtas laikas prilygsta eijimui peschiomis 5km per valanda
greichiu.

Ash pamechiau to teksto originala, bet, jeigu kam idomu, galiu
paprashyti gal man kas atsius naujai.

> nei mashina...ale, kai atsiranda reikalas nuvykti kur toliau (i soda
> palaistyti pomidoru ;) - 20-30Km )

Tokiam atstumui sugaishi kokia valanda. Pora valandu pirmyn ir atgal.

Zhvalesnis busi. 30km nuvazhiuoti 'auto' tu sugaishtum minimum puse
valandos, nes sodas tavo ne pries smirdanchio greitkelio, o kokiame nors
dievo uzhmirshtame uzhkampyje su logiausiais isivaizduojamais keliais.

Taigi dvirachiu tiktai lishna valanda. Daugelis sodu beje randasi
zhymiai archiau. Ash jau nekalbu, kad soda tureti yra aplamai
bereikalingas vargas. Dabar prie tos valandos pridek su mashina
susijusias sanaudas. Ir gausis, kad tu vos parshliauzhei i ta soda.

> - dvirati gali palikti namie, arba shiam
> kilniam reikalui skirti gera pusdieni.

30km ne atstumas dvirachiui. Bet jeigu tau jau labai letai gaunasi
vazhiuoti dvirachiu, tai bandyk tai daryti dazhniau. Treniruotis reikia.

8.
Kroviniai ir dviratis

> Taipogi dviratis nepades kai kad ir netoli reikia nugabenti
> dideli krovini.

Dvirachiams yra priekabos. Kraukis kad ir pelu maisha.
Dazhna automobilio bagazhine nesutalpins tiek, kiek dvirachio priekaba.
Ir dazhniausiai tau tiek daiktu vezhtis nereikia.

O jeigu visai esi silpnas, tai imk dvirati ir lipk i autobusa.
Autobusas paims bet koki krovini.

Achiu devui kol kas dar ne visi tautiechiai vazhinejasi dvirachiais.
Taigi daugelio autobusu dar neatshauke. Kur autobusas neprivazhiuoja,
lipk lauk ir pavazhiuok dvirachiu.

9.
Atstumai. Ne 5-10km. O 15-70km! (Ir dar shiek tiek apie greiti.)

Saulius rasho, kad atstumams 5-10km dviratis yra visada pranashesnis.
Tikrai taip! Ir ne tiktai taip.

Mano dienos norma yra 15km minimum. Buna dienu, kai su reikalais
nuvazhiuoju mieste dvirachiu net 70km.

Per viena tokia diena teko tiek manevruoti, ir parkuotis. Kad su mashina
man liktu tiktai pasikarti. Mano vidutinis greitis (aishku vazhiuojant,
o ne visos dienos) ta diena buvo 38km/h. Kai kur lygioje vietoje
siekdavau ir 45km/h.

Vairuotojai, kaip sake Rasius, kai mato dvirati, galvoja, kad tai yra
stovintis daiktas. Kartais man tekdavo gerokai pasijaudinti, kai jie
netiketai supranta, kad ash per greitai judu, kad jie man galetu
prasmukti priesh nosi.

Ash nesakau, kad visi zhmones sugebetu ilgai ir greitai vazhineti. Bet
greitis yra reliatyvi savoka. O be to su laiku, jusu igudzhiai tiktai
gereja. Pagaliau ash lekiantis 35km/h greichiu, ir jus lekiantys 25km/h
nelabai kuom skirsimes galutiniame laike - na gal kokiom varganom keliom
minutem.

10.
Kvepavimas, dujos. Rasius jau pasake
(zr. jo laishko dali apie kamshchius).

Galiu tiktai Jurgos demesi atkreipti i shitka.
Jus sedyte uzhdarame automobilyje. Jus vazhiuojate paskui kitus 'auto'.
Ir net pasakysiu daugiau: automoilistai yra zhinomi lenktynininkai. Jie
visada pasiveja vienas kita, ir vazhiuoja eilute, uostydami vienas kito
subines. Oras i jusu 'auto' vidu paduodamas per radiatoriu 'auto'
priekyje, kuris siurbia ora tiesiai ish po kitu 'auto' uzhpakaliu.
Niekaip kitaip jusu salonas nesivedina. Dulkes ish po kitu auto ratu
irgi slenka jusu 'auto' visun ir i jusu plauchius. Visas brudinas oras
iejes i jusu 'auto' nesimaisho su shviezhiu oru aplinkui, nes jus
uzhsidariusi.

Dviratininkas sedi zhymiai aukshchiau nei 'auto' radiatorius. Jis retai
kada vazhiuoja 'auto' tiesiai ish paskos. Todel beveik visada atsilieka
nuo 'auto', ir gauna duju mazhesnes koncentracijos. Be to jo gaunamas
uzhtershtas oras labai smarkai maishosi su aplinkiniu shvaresniu oru net
ir del shoniniu vejo gusiu. Be to mes visada turime kur sprukti, jeigu
oras tampa nepakenchiamas. Ir visada labai mums lengva pasirinkti
ramesnes gatves ir malonesnius aplinkinius vaizdus.

11.
Prakaitas.

Jurga nerimauja del prakaito. Na velgi niekada nevazhinejusi jau
sprendzhia. Viska lemia apranga.
Zhiema sunku suprakaituoti.
O vasara buna...
Bet didesne metu dali Lietuvoje vesu.

Vasara, jeigu shilta, pats dievas isake vazhinetis dvirachiu. Kokio
velnio skundzhiates kad kai shalta to daryti negalima? na
paprakaituosite, tai ka mirsite?

Skiritngai nuo sushvinkusio prakaito, dviratininko generuojamas
prakaitas yra nekenksmingas jusu darbo santykiams, jis beveik neturi
kvapo ir ishgaruoja per keleta minuchiu po to kai atvykstate i darba.
Jei vis dar prakaituojate ir po tu keleto minuchiu, tai jus taip
darytumet ir be dvirachio.

Kada atsiranda ant dviratininko prakaitas?
Kad dviratininkas vasara prakaituoja per visa vazhiavimo laika, yra irgi
mitas. Vazhiuojant dviratininka smarkiai vedina vejas. Dazhnai buna
taip, kad ant dvirachio jautiesi vesiau, nei peschiomis, ar mashinoje.

Tiesa, jeigu gerai pajudejote, nulipus nuo dvirachio tuoj pat sushilate
ir prakaituojate. Toks prakaitas yra trumpalaikis, ir, kaip sakiau, jis
greitai ishgaruoja.

Ir visi sutiks, kad vasara galima vazhiuoti i darba ish leto ir ilgiau
pasimegauti saule, kol jos yra. Tada jus vietoj to, kad suprakaituoti,
dar apsivedintumet.

Progresyvesnes darbuovetes turi netgi dusha savo darbuotojams. Jeigu
labai jau jiems to reikia.

Vakaruose dushu irengimas daruovietese specialiai kad paskatinti
vazhinejima dvirachiais yra labiau zhinomas dalykas.

12.
Saugumas. Bukshtauja tiktai tie, kas nesivazhineja dvirachiais.

Kad Vilniuje vazhinetis dvirachiais yra nesaugu, yra grynas mytas. Mane
daugelis vairuotoju lenkia ish pagarbaus atstumo. Nepagarbiu vairuotoju
yra labai ir labai mazhai.

Ash isivaizduoju, kad net ir lenkdami mane pagarbiu atstumu, daug kas
gyliai shirdyje mane keiksnoja. Bet svarbus yra tiktai rezultatas.

Net kai ash esu avarines situacijos kaltininkas, i mano ishdaigas yra
zhiurima pro pirshtus, arba maksimum pagrasinama pirshtu.
O tokiu kurie lenda mushtis, pasitaiko gal karta per 4 metus.

Kas bijo vilku, tas gali dvirachiu vazhinetis tyliomis gatvykemis, kuriu
Vilniuje, ir kituose miestuose yra ligi soties. Automobilistai net
nepazhysta tu visu gatvikiu, nes lenktynese po miesta jiems mazhytes
gatvytes yra per menkos,
bent jau tada kai jie skuba... sudauzhyti savo 'auto'.

13.
Du gyvenimishki anekdotai.

> Taip kad, mano nuomone, sios dvi
> transporto priemones absoliucia negali konkuruoti tarpusavy,
> ir svarstyti kas geriau - beprasmishka.

Sutinku, kad 'auto' gali kartais prireikti. Bet tai sudaro 1% visu
galimu atveju, ir be 'auto' visada galima ishsiversti.

Taigi pabaigai jums pora anekdotu.

13.1 Ar automobiliai dauginasi?

Stoviu ash karta prie tokios dziskotsekos "Argus" Vilniaus Sauletekyje.
Renkasi shutve visokia. Stovi automobilis, ir jame kazhkas ilgai
tusinasi su muzika. Prasidaro automobilio langas, ir girdisi tranki
muzika ish vidaus. Paklaikes berno balsas ish vidaus rekia kviesdamas
praeinanchias merginas. Jos nueina sau.

Po biski sninga. Ish 'auto' ishlenda pora bernu ir merga su buteliu.
Mergai buvo tas pats, kad bernas kabinejosi prie kitu mergu.
Ja pachia matyt taip pakabino. Ishlipusieji pasilinksmino apsikeisdami
kibirais keiksmazhodzhiu. Vienas nubego mizhti. O kitas atsigule pilvu
ant mashinos bagazhniko ish galo. Pagulejo, ir pradejo imituoti lytini
akta, net aikchiodamas uzh savo numyletine. Merga klausia "ar ne gaila
mashinos"...

Man visokie asilai ir asiles kartais priekaishtauja, kad man dviratis
yra geriausias draugas (drauge). Bet atleiskite, gelzhgalis nera
draugas, bent jau ne man.

Bet ka ash matau tu zhmoniu santykiuose su ju automobiliais
(esamais, ar dar tik svajonese)?
Kaip toj dainoi "look who's talking..." (kas beshneketu...)

13.2 Shventvagyste.

Sheshtadieni, kai man dvir parduotuveje Savanoriuose uzhdejo nauja
ratlanki, man dar teko vazhiuoti prisipusti padanga i degaline, nes
meistras kazhkodel bijo pumpuoti iki tinkamo slegio. (Nemanau, kad
pamirsho.)

Degalineje, kol pumpavau, privazhiavo pana ant dvirachio. Dviratis visai
naujas "mongoosas", matomai ish Umaru. Ash net ishsizhiojau: Pana, ant
dvirachio, ir dar zhiema! Klausiu kaip ji taip nusileido iki tokio
gyvenimo. Ai sako dvirachiai patinka. O mashinai kazhkoks paskirstytuvas
sugedo. Na vienzho shaibom ta mashina, ir nebenori ji daugiau jos - vien
rupeschiai.

Pabaiga.

14.
Ode dvirachiui.

Taigi ponai bernai linkiu jums panu ant dvirachiu.
O mergoms daugiau dviratininku.

Dviratis nera draugas.
Bet dviratis yra vienintelis pasaulyje DAIKTAS, kurio pagalba gali
pazhinti draugus, ir netgi igyti nauju.

Kokia transporto priemone yra geriausia? Ar verta dar svarstyti?
Verchiau seskime ir minkime!

Andriukas dviratukas

Vilnius
Liaudis  2000-02-29
Autorius: Giedrius Vaitkevičius <gvait@elinta.balt.net>
Data: 2000 02 29

Sorry, kad isiveliau i ta durna diskusija...

Heh, nu Andriuk Dviratuk, nu suprantu as - prisiekes dviraciu fanas esi,
ale kam gi tiek isvedziojimu, tiek paciu ivairiausiu, idomiausiu,
linksmiausiu ir...kartais, atleisk, bet kvailiausiu tvirtinimu meginant
irodyti, kaip dviratis geriau uz automobili. Nu atleisk, ale su visa pagarba
tau, tokio kilnaus reikalo kaipo dviratizmas Lietuvoje populiarintojo, su
visa pagarba paciam dviratizmui negaliu pritarti nepagristam dviracio
aukstinimui ir automobilio zheminimui :)) Esu prisiekes automobilistas, ir
nuo vaikystes esu toks pat prisiekes dviratinikas... Bet :))) Na, bet manau,
kad visi sveikai mastantys zhmones turetu shypsotis, girdedami tvirtinima,
kad dviratis geriau uz automobili :))) Ir jokiu budu negalima tvirtinti, kad
automobilis visada geriau uz dvirati. Vienas is pagrindiniu jusu argumentu -
kad yra dar ir visuomeninis transportas. Nu atleiskit, mane asmenishkai
vemti nuo jo vercia... Ir jei as vaziuoju su dviraciu pasivazhineti,
vaziuoju savo malonumui. As visai neturiu jokio noro minti dviraciu
apsikarstes tashem ir kuprinem (ishskyrus zhygius, suprantama). Visiem tiem,
kurie man pasiulys savo malonumui vaziuoti per lietu, per leda ar sniega, ar
vaziuoti sutvarkyti skubiu reikalu kitam miesto gale - as pasukinesiu pirsta
prie smilkinio (geriausiu atveju). Bliamba, isivaizduokit, varo chiuvas su
kostiumu per lietu dviraciu i pasitarima 10 kilu per miesta, visuomeninis
transportas atkrenta, bo laiko nera, taksas taip pat - brangu. Nu mirsiu is
juoko. Kiek tokiu pavyzdziu dar sugalvoti galima??? Ir tie pasisakymai apie
tai, kad visada galima rasti kur dvirati palikti, kad visose firmose turi
buti dushai ir t.t.... Juk tai tik zhodziai, neturintys nieko bendro su
realybe. Nu, zhinote, pensijos Lietuvoje turetu buti 3 kartus didesnes! :))
Lygiai taip pat nesuprasiu tu, kurie sakys - kam tau tas dviratis, masina
juk turi... Vienu zodziu, chebra pilstot ish tushcio i kiaura. Kas geriau:
saukstas ar shakute, puodukas ar stikline, duona ar bulka, telikas ar
radija, tashe ar maishiukas.... nu juokinga, nu... Lygiai taip pat butu
galima irodineti, kad butuose absoliuciai nereikalingas karstas vanduo. Nu
juk kada reikia, visada pasisildyti gali, nur ir apskritai praustis su saltu
vandeniu reikia - visi busim uzsigrudine ir sveiki, nu ir moketi mazhiau
reiks, nu nesuprantu as, kam jum shiltas vanduo? Nu?
P.S. Nieko nenorejau izeisti, tiesiog taip... :))


--------------------------------------------------------------------------------
Autore: Jurgita <juridinis2@ogmios.lt>
Data: 2000 02 29

Dviratis vs Mashina

------------------
10.
Kvepavimas, dujos.
Oras i jusu 'auto' vidu paduodamas per radiatoriu 'auto'
priekyje, kuris siurbia ora tiesiai ish po kitu 'auto' uzhpakaliu.
Niekaip kitaip jusu salonas nesivedina. Dulkes ish po kitu auto ratu
irgi slenka jusu 'auto' visun ir i jusu plauchius. Visas brudinas oras
iejes i jusu 'auto' nesimaisho su shviezhiu oru aplinkui, nes jus
uzhsidariusi.-----------------

Noreciau irgi atkreipti demesi i tai, kad automobiliuose yra toks daiktas
kaip oro filtrai, kuriuos laiku keiciant brudo patekimas i zenkliai
sumazeja. O jei jau labai norisi sviezio oro kaitos, galima atsidaryti
langus ir svilps vejas, tiesiog ciongai trauks ir taip susvinkes vidaus oras
keisis, mainysis, aminysis...

---------------
Dviratininkas sedi zhymiai aukshchiau nei 'auto' radiatorius. Jis retai
kada vazhiuoja 'auto' tiesiai ish paskos. Todel beveik visada atsilieka
nuo 'auto', ir gauna duju mazhesnes koncentracijos.
-----------------

Taip pat noreciau atkreipti demesi i tai, kad teko skaityti moksliniu
straipsniu ir matyti telelaidu kuriose akcentuojama, kad mieste dviraciu
vaziuojancio (arba ristele begiojancio) asmenies plauciai susiurbia ir
organizmas pasisavina daug daugiau tersalu, nei stoviniujanciu, letai
vaikstinejanciu ar sedinciu automobiliuose (kurie beja patys ir tersia ta
ora, bet tai jau yra duotybe, todel taip bandoma skatinti dviraciu
gausejima). Aisku lieka iseitis uzsideti kaukes, respiratorius it toliau
minti minti...

----------------------
11.
Prakaitas.
Jurga nerimauja del prakaito. Na velgi niekada nevazhinejusi jau sprendzhia.
------------------------------

Aisku, nesilygiuoju i nuolatinius vazinetojus, bet teigti, kad "niekada
nevazinejusi jau sprendzia" - tai jau kvepia isankstine nuostata. Turbut
didzioji dalis zmoniu yra bent vaikysteje vazineje... Taigis

------------------------
Skiritngai nuo sushvinkusio prakaito, dviratininko generuojamas
prakaitas yra nekenksmingas jusu darbo santykiams, jis beveik neturi
kvapo ir ishgaruoja per keleta minuchiu po to kai atvykstate i darba.
Jei vis dar prakaituojate ir po tu keleto minuchiu, tai jus taip
darytumet ir be dvirachio.
--------------------------------------

Ar reiktu suprasti, kad dviratininko prakaitas esmi kokis tai ypatingas, vos
ne stebuklingas?
Is kuklios patirties pastebejau, kad ir pasibegiojimo miske, ir pamynus
dviracio pedalus, ar pajodinejus, ar kitaip aktyviau pajudejus nusiprausti
norisi vienodai. Taigis, jei tam (dusui) nera salygu, as nesiimsiu
eksperimentuoti, ar darbovieteje per kelias minutes prakaitas visgi
isgaruos, ar ne. Apskritai, cia ko gero daug kas priklauso nuo zmogaus
iprociu, fiziologijos, poziurio i save, i aplinkinius, darbo pobudzio etc.
ets, tad nera reikalo itikineti Andriuko, kaip man blogai butu po 8 km
vaziavimo i darba jei darbe nera salygu persivilkti ir nusiprausti (o ta man
tektu daryti keleta kartu per diena). Sutikite, kad nudienos Lietuvoje
ieskantis darbo retai kada iskelsi salyga darbdaviui - butinas dusas ir
rubine. Aisku dziugu, kad jau ne taip mazai naujesniu ofisu turi dusus, bet
zinau, kad jie juos isirengineja visu pirma ne del darbuotoju-dviratininku,
o del kitokiu tikslu. Man tiesiog smalsu butu suzinoti, koks gi darbas
Andriuko, kad sis problemas jam neaktualus.

Taip pat sutinku, kad susvinkes prakaitas (kai zmogus kelias dienas
nesiprausia) zymiai bjauresnis nei po savaites zygelio gamtoje, gryname ore
ir patiriant maziau nerviniu stresu.

Ir apskritai, visa ode apie dviraciu kara pries masinas yra parasyta labai
ikvepianciai, kartais siek tiek mitologizuotai (galima butu pakalbeti ir
apie kroviniu transportavima dviraciu priekabose, ir apie vagiu neiveikiamus
dviracius...), bet siaip jau, prisipazinsiu, sudaro ispudi, kad zmogui, jei
jis turi tiksla ir nora (pomegi), jokios kliutys nesutrukdys naudotis savo
megiamiausiu daiktu.

Su dideliu susizavejimu ir pagarba -
jrg


--------------------------------------------------------------------------------
Autorius: Linas Stanaitis <linas.anp@is.lt>
Data: 2000 02 29

Dvirachiai ar Automobiliai

Na ir susikibote. Nebukite tokie kategoriski. Vazineti dviraciu yra malonu,
ypac geru oru ir kai nereikia skubeti. O apie dviraciu zygius isvis nekalbu.
Tai yra savaime suprantami dalykai. Taciau vazineti i darba bet kokiu oru
kiaurus metus... Tai yra absurdas. Sutinku, kad dviratis - tai gyvenimo
budas, ir tokiems zmonems tai nesukelia jokiu nepatogumu. Tiesiog tenka
kitaip planuoti laika, kad turetum kur ir kada nusiprausti, kuo persirengti
ir pan. Deja, esant dabartiniams gyvenimo tempams vis dazniau tenka ismesti
tai is galvos. As pazistu zmoniu, kurie i darba begioja. Tame tarpe ir
vienas aukstas pareigas uzimantis IBM vadybininkas. As pats niekada
neissizadesiu dviracio, bet turiu pripazinti ir automobilio privalumus.
Dirbant dviejuose darbuose, kai anksti ryte eini i viena, o po valandos turi
skubeti i kita uz 5 km ir dar bet kokiu oru... Kiekviena karta nusiprausimui
reiketu maziausiai po 15 min. Kai tuo tarpu is vienos vietos i kita reikia
nusigauti per 5 min. Virsininkas zinoma nepakartu, jeigu veluociau 10 min.
Bet su nusiprausimu iseitu ir visos 25. Ir taip kiekviena ryta! Koks
virsininkas tai toleruotu?
Arba, reikia i repeticija nusivezti kankles, o lauke lyja. Prie viso to, kad
pats busi visas slapias, dar ir instrumenta po keliu tokiu kartu galesi
ismesti. Na, galetum kisti tas kankles i hidro maisa. O kas jei pliksala?
Viena karta vos nesukuliau savo kankliu, kurias veziausi ant nugaros ir ant
posukio slystelejes nudardejau uzpakaliu per asfalta. Siaip tokie kritimai
nera baisus. Jie tiesiog neisvengiami.
Apibendrindamas noriu pasakyti, jei norisi ir galima gyventi patogiau -
kodel gi ne. Tiesiog pasirenki, kas tau maloniau - dviratis ar automobilis.
Juk kaip kazkas rase, vairuoti automobili taip pat malonumas (zinoma tik ne
piko valandomis). O kad automobilio islaikymas daugiau kainuoja, tai
visiskai noprmalu - uz patoguma reikia moketi. Juk jei jau taip, tai gal ir
automatiniu skalbimo masinu atsisakykime. Is esmes automobilis nera
butinybe, bet...
Linkiu automobilistams ir dviratininkams sugyventi taikiai. Gerbkite vieni
kitus. Ir jau grynai is gamtosaugininko poziciju pridursiu, rinkites kas
jums patogiau, bet jei nera butinybes vaziuoti automobiliu, rinkites
dvirati.

automobilizuotas dviratininkas
P.S. atsiprasau uz ilga laiska.Jis toks gavosi todel, kad neisijungiau i
diskusija anksciau.


--------------------------------------------------------------------------------
Autorius: Andriukas dviratukas <TGrA@post.5ci.lt>
Data: 2000 02 29

Damos ant dvirachiu

Gabriele Kleinaite wrote:
> [...] Pati as vaziavimui i darba ar i studijas mielai
> rinkciausi dvirati [...] Tik stai, viena
> problema: kaip nuvaziuoti iki norimo tikslo,
> nesuplesius pedkelniu ir miniako?

Kada paskutini karta vazhiavai dvirachiu ir supleshei pedkelnes, arba
mini sijona?

Ar dabar vazhineji automobiliu ar visuomeniniu transportu?

Kam tau reikia mini sijono?
Jeigu nori kojas parodyti, tai gali vazhineti shortais.
Buna netgi specialus dviratiniai shortai, su specialiais
paminkshtynimais.

Buna ir ivairios medzhiagos dar geresnes nei pedkelnes. Dviratininkes
uzhsienyje naudoja. Chia nerasi.

Mergina ant dvirachio grazhiai atrodo. O su shortais manau atrodysi
tiesiog pritrenkianchiai. Nenoresi jokiu miniaku. Bernai paskui tave
lenciugais lakstys.

Na jeiu jau labai nori miniako ir dvirachio. Ash pasidairysiu, gal turiu
merginu nuotrauku kur jos vazhinejasi su miniakais. Gal ir neturiu...

Shiaip, ne veltui klausiau ar bandei vazhineti su mini sijonu. Gal visai
ir gautusi.

Kas del pedkelniu ir miniaku pleshymo. Tai buna specialus moterishki
dvirachiai, kur ashtrus kampai ir galai suapvalinti, arba uzhdengti
visokiais dangchiais. Jeiu ilgesnis sijonas, tai ratas dengiamas
specialiais skydais. Remas specialios, nepavojingos formos.
Jei nori, galiu parodyti kaip tie dvirachiai atrodo.

> Toks variantas, kad kiekviena ryta atvykus i darba persirengti,
> o pries isvaziuojant vel ta pati padaryti,
> kaip tai daro ministre Degutiene,
> automatiskai atkrenta. [...]

Kodel tau jos ir nepamegdzhiojus?

Sekmadieni buvau shokiuose. Tai viena pana atejo su terba. Ish jos
ishsitrauke batelius, ir persiave. Jokiu problemu. Jei jai reiktu kelnes
pakeisti i sijona, ji nueitu i tualeta, ir akimirksniu butu
pasiruoshusi.

Turek toki lagamineli kur drabuzhiai nedreksta ir nesiglamzho.
Persirenginejimas nebus problema.

Ish kitos puses DUSHAS ir PERSIRENGIMAS nera tokie butini baubai, kaip
mes juos paishome. Kaip jau sakiau savo monologuose, vazhinetis galima
ir neprakaituojant, rengtis galima ir taip kad tiktu ir ant dvirachio ir
peschiomis (pvz shortai). Viskas yra tiktai technikos reikalas.

Beje panai nebutina pastoviai rodyti kojas.
Vilkek kelnes, ir nors kartais rodyk galva.

Kodel?

Tai jau ish dalies ish kitos operos.

Andriukas dviratukas



--------------------------------------------------------------------------------
Autorius: Andriukas dviratukas <TGrA@post.5ci.lt>
Data: 2000 02 29

Dviratis vs Mashina (tikiuosi pabaiga)

Brangieji,

"Dvir vs Auto" pradejau ne tam, kad irodyti jog dviratis yra geriau nei
mashina. O tam kad paneigti daugelio zhmoniu bugshtavimus del tariamu
problemu, kurios trukdo vazhineti dvirachiais.

Turetumet prisiminti, kad tokie nepagristi priekaishtai dvirachiui
pasirode Turizme. Ir savaime ash jauchiau, kad zhmonems reiktu
paaishkinti, jog jie klysta. O tie apverte viska aukshtyn kojom ir
pradejo irodineti, kad 'auto' yra geriau.

Mano atsakymas yra, kad dvirachiams yra pakankamai salygu vazhinetis, ir
kad dvirati yra visishkai imanoma ir patogu rinktis ne tiktai kaip
pasilinksminimo priemone, bet ir kaip transporta.

Jeigu zhmonija TINGI, arba BIJO vazhinetis dvirachiu, tai mums aplamai
nera apie ka shneketi, nes tinginyste nera argumentas.

Jurga rashe:
> zmogui, jei jis turi tiksla ir nora (pomegi),
> jokios kliutys nesutrukdys naudotis savo megiamiausiu daiktu.

Taigi linkiu jums daug noro. Viskas kitas yra technikos reikalas.


Chia gal ir vertetu baigti... Tikiuosi tuom ir baigsime.
Bet jeigu kam idomu
dar zhemiau ash atsakau i keleta jusu repliku.
(atleiskit del galimu klaidu, ir laishko ilgio.
Neuzhsibukite ilgai prie monitoriu.)

***************
Velnius kategorishkai rasho:
> Savo kategoriskais teiginiais, kaip "pamisusi del
> automobiliu skurdziu minia" ir pan. gerbiamasis Andriukas Dviratukas
> tik issaukia priesiskuma (bent jau mano) jo atzvilgiu. [...]

Tiktai palaizhunai neishshaukia tautiechiams jokio prieshishkumo.
Bet palaizhunu kaip tik ir yra toks tikslas.
Vieni ish palaizhunu yra automobiliu gamintojai,
taipogi tokie yra ir cigarechiu gamintojai/pardavejai.

Labai gaila, kad zhmones dazhniausiai kas yra sakoma blogo ish karto
supranta kaip asmenini priekaishta.

Na Velniau tu skaitei visishkai neatydzhiai, praktishkai zhvejodamas
mano kokio piktesnio zhodzhio. Ir praleidai pro akis mano paaishkinima,
kad paklausa sukelia pasiula.

Tarkim zhmogus perkasi tiktai pigias dvirachiu detales, nepriklausomai
nuo kokybes. Tada pardavejai nesugeba atvezhti geru daliu, nes jos
brangesnes ir joms nera paklausos.

Bet ne tuos taupanchius dviratininkus ash turejau omeny kai vadinau
skurdzhiais. Shitie zhmones ish paskutiniuju stengiasi likti ant
dvirachio, tuomet kai aplinkiniu nuomone visai tam neskatina.

Skurdzhiais ash pavadinau tuos kurie savo gyvenimo idealu pasidare
automobili, nors dydzhioji dauguma jo net priekinio rato ipirkti negali.
Vilniaus miesto kamshchiai yra niekingi (mazhi) ir juokingi.
Paskaichiuokite kiek juose stovi automobiliu, ir kiek juose zhmoniu.
O tada paskaichiuokite kiek yra peschiuju ir vazhiuotu troleibusais.
Daugelis tu peschiuju mielai atiduotu paskutini taloneli bil tik gauti
automobili, nors paskui jie turetu ish kailio verstis, kad ta 'auto'
ishlaikyti.

(Jau kas fantazuoja, bet tik ne ash! Kalbu apie tikrus dalykus.
Kalbinau tukstanchius aplinkiniu zhmoniu.)

Taigi dviratis lieka sheshelyje ir netgi tremtyje. Prekybininkai tokia
situacija vardina "rinkos nebuvimu". Jie ir patys mazhai stengiasi.
Taigi mes ir kankinames amzhinai ieshkodami gero daikto. Jus patys tai
patyrete ieshkodami ne tiktai geru dviratiniu daliu, bet ir daiktu ish
bet kokios kitos sryties.

Velnius wrote:
> [...] Bet dviratininko kvepavimas "siek tiek" tankesnis,
> negu sedincio 'auto'.
> [...] daugiau svino i plaucius prisifiltruoti. [...]

Mano tikslas buvo parodyti, kad ish tikruju dviratininku
"apsinuodijimas" yra tiktai ishmyslas. Lygiai taip pat kaip ir teorija,
kad dviratininkai yra impotentai.

Jau rashiau, kad dviratininkas visada turi kur sprukti, tuomet kai
automoilistas lieka savo muilines ikaitas - visada uzhkrato zhidynyje.

Vilniuje nei mano, nei oponentu teiginiai apie
automobilistu/dviratininku kvepavimo pranashumus nera labai svarus, nes
oras nera baisiai blogas. Vilnius turi pakankamai zhalumos (vis labiau
aukojamos stovejimo aikshtelems), ir atviru plotu. Nuvazhiuokite i
Minska... tiktai ishlype ish mashinos, pajusite kas ish tikruju yra oro
tarsha.

> Ad> [...] kvapo ir ishgaruoja per keleta minuchiu
> po to kai atvykstate i darba.
>
> Papasakok tai sefui...

Lietuvoje 8 menesiu ish 12 suprakaituoti yra baisiai sunku. Likusi laika
ash jums siulau dzhiaugtis shiltuoju metu laiku. Jeigu labai jau ash
noriu atvykti kur nors sausas, koki kilometra priesh finisha ash
vazhiuoju ramiai. Tiesa dazhnai azartas pagauna, todel taip buna retai.

O shefas tavo matyt turi hyper-alergija naturaliems dalykams. Jisai
tikriausiai namuose naudoja super nuoda "Domestos", o pats kvepinasi
visokiais smirdalais vadinamais "dezodorantais", bil tik jam nekvepetu
ish pazhastu. O kai jam smirda ish burnos (matyt per daug ruke ir gere,
arba valge "drive-in" restorane), jus jam shypsotes ir dekojate.

> Ad> Sutinku, kad 'auto' gali kartais prireikti. Bet tai sudaro 1% visu
> Ad> galimu atveju, ir be 'auto' visada galima ishsiversti.
>
> Cia kalbi apie save, ar visiems tas 1% galioja?

Kaip Rasius rashe, tai yra uzhburtas ratas. Nevazhineji dvirachiu nes
tau tas 1% negalioja. Ir tau tas 1% negalioja, nes nevazhineji
dvirachiu.

Mergos, kurios sekmingai ishmainytu savo laime i galine sedyne, jeigu
tiktai pasiulychiau, dazhnai su manim ginchijasi apie dvirachio
nepatogumus. Kojos skaudes, nepavazhiuos, atsitrenks kur nors, ir t.t.
ir t.p.

Ash neveltui jums sakiau kad liezhuvautojai blogai apie dvirachius
shneka nes patys nebande vazhiuoti. Kai klausiu ta klausima tu merginu,
visos pripazhysta, kad tikrai nebande. Kai kuriuos dar priduria, kad
nera tokios durnos, arba tiesiog "niekada ir nebandys".

Kituose laishkuose papasakosiu jums daugiau anekdotu.

> [...] Gal koks parasparniu maniakas isijungtu i
> diskusija ir pultu irodinet, kad vienintele geriausia transporto rusis
> yra parasparnis. [...]

Pats zhinai, kad parasparniu skraidyti yra pavojinga, ypach mieste, ir
juom gali nuskristi tiktai kur tave nesha vejas.

Ash gi kalbu apie realu dalyka... apie transporta, nuo kurio ne tu
priklausai, o jisai yra visishkai priklausomas nuo taves.

Raimis privachiai rashe:
> Bicas, jei nieko nenutuoki apie automobiliu kondecionavimo sistemas
> geriau ir vazinek savo dviratuku o nepliurp tokiu idiotisku nieku.

Ar ponas Raimis pats gerai zhino ka veikia jo automobylyje kondicionaimo
sistema? Ar jisai yra gerai apsishvietes, kiek automobiliu ne tai, kad
kondicionavimo, bet ir katalizatoriu neturi? Ar jisai kada nors
skaichiavo kiek tershalu visgi patenka i jo vidu?

Automobilio neigiamas poveikis zhmogaus psichikai, ir sveikatai, yra
zhymiai kompleksishkesnis, nei kazhkoks lishnas anglies monoksido
gniuzhulelis jusu plauchiuose.

Ar ponas Raimis naudojasi vandens filtrais? Ar jisai zhino apie bent
viena zhmogeli, kuriam tie filtrai padejo? Jusu sukurta apie save
kondicionuota ir sterilizuota aplinka, ish tikruju yra akiu dumimas.

Ir jus dar bandote dumti man akys, jog man ant dvirachio kvepuoti yra
sunkiau.

Ash turiu pagrindo teigti, kad jusu uzhdara erdve kaupia nuodus. Jus
apie dviratininko erdve negalite shitaip pasakyti.

Blogiausiu atveju jusu kalbos yra lygiai taip pat nepagrystos kaip ir
mano. Kaip sakoma "...Chto i trebovalos' dokazat'..."

Raimis:
> as asmeniskai nieko pries neturiu dviracius bet kai zmogus nemates
> automobiliu

Pasakykite man gerbiamas Raimi kiek procentu automobiliu Lietuvoje
aplamai turi kazhkoki padoru kondicionavima? Jus daug nusimanote apie
'Auto', tai apshvieskite. Mano pastebejimai yra, kad daugelis 'auto'
tiesiogine prasme smirda kaip viduje, taip ir ishoreje.

Zhmones ish skurdumo perka bilia koki 'auto', bil tik turetu keturis, o
ne duok dieve ne 2 ratus.

Raimis:
> pradeda pliurpti apie ji nesamones tai man geda darosi uz
> tokius zmones, nesvarbu ar jie dviratininkai ar ne.
> be to ziema automobiliu vaziuoti kur kas silciau, manau cia nieks
> nesigincys.

Temperatura 'Auto' viduje?..
Beje temperatura 'dvir' viduje yra 36C shilumos, ir shiek tiek daugiau.
Temperatura 'Auto' viduje nesiekia 15C. O kai kuriems zhmonems netgi
kojos shala!

Suprantu Raimi, kad jis nesugebejo pilnai perskaityti mano per daug ilgo
monologo "Mashina vs Dviratis". Ash shiuos argumentus jau paneigiau ish
anksto.
Taigi man geda uzh tuos zhmones, kurie shneka apie dvirachius, ish
tikruju juose net nenusimanant. Lietuvoje gandai yra nacionalinis
laisvalaikis.
Taigi pakartosiu: Ash vazhinejausi ir kai buvo 30C shalchio. Labai
malonu, ir shilta. Reikia tiktai saugoti veida ir akis.
Judedamas sushili iki raudonumo.

Kaip jus i mane pazhiuretumete, jeigu ash pradechiau tvirtinti, kad
dvirachiu vazhinetis zhiema yra shilchiau negu slidineti? Ish pazhiuros
slidininkai ishvis vien tiktai su megztiniais laksto prie visokiu
shalchiu. Taigi kazhkodel zhmones slidyneti nueina zhymiai noriau, negu
dviratauti. Manau visi zhinome atsakyma...

Taigi viska lemia iranga, apranga, ir budas.

Jurga sako: atidaryk 'Auto' langa, ir bus tau zhviezhio oro.
Na bukite zhmones nuoseklus. Jus teigiate kad per shalti, ir dargana
'Auto' yra geriau. O dabar siulote atidarineti langus. 90% automobiliu,
kuriuos matau gatvese vazhiuoja uzhvertais langais. Netgi vasara.

Automobilis skatina uzhsisklendima, prieshishkuma, depresijas, pykti.
Savaime tai priklauso nuo zhmogaus, jeigu jis tam linkes, bet tokiu
dauguma. Britanijoje studijos parode, kad 60% automoilistu shnekasi su
savo automobiliu. O daugumos megstamiausia tema yra keiksnoti kitus
eismo dalyvius. Ash niekada nemachiau kad automobilistai sveikintusi.

Tuomet, kai dviratastams pasisveikinimas su nepazhistamu kolega gatveje
yra savaime suprantamas.

Taigi ponai nustokite skabyti pavienius aspektus. Greitis. Temperatura.
Jau sakiau, kad 'Auto' yra kompleksishka zhmonijos problema.

Jurga rasho, kad judantys zhmones susiurbia daugiau tershalu i plauchius
nei automobilistai, ar pestieji. Ji teisi, jeigu mes matuosime tershalus
per tam tikra buvimo uzhtershtoje zonoje laika. Betgi vel, judantis
zhmogus buna uzhtershtoje zonoje zhymiai mazhiau nei kiti, nemazhaja
dalimi del to, kad jis turi daugiau laisves.

Jurga atsiliepe:
> > Prakaitas.
> Aisku, nesilygiuoju i nuolatinius vazinetojus,
> bet teigti, kad "niekada nevazinejusi jau sprendzia"
> - tai jau kvepia isankstine nuostata.

Negi ash turiu visada plestis ir aishkinti, kad ash turiu omeny
nuolatini vazhinejima, kai prie daugelio dalyku pripranti, ir jie
nebeatrodo tokie sunkus, svarbus, kaip ankschiau?

99,99% neigiamai atsiliepianchiu apie dvirachius zhmoniu patys net
nebande nuolat vazhineti dvirachiu.
Taigi kieno tai yra ishankstine nuostata?

> Turbut didzioji dalis zmoniu yra bent vaikysteje vazineje...

Karta i savaite atsisesti ant dvirachio, yra shiek tiek geriau negu
karta is savaite shokineti su parashiutu nuo lovos krashto.

Ash jau nekalbu apie tai, kad daug zhmoniu nesiseda ant dvirachio, nes
jau "atsivazhinejo" vaikysteje, o dabar jau jie "suauge".
Ar tikrai suauge?

Giedrius Rashe:
> [...] manau, kad visi sveikai mastantys zhmones
> turetu shypsotis, girdedami tvirtinima, kad dviratis
> geriau uz automobili :)))

Lietuvoje sveikai mastanchiu zhmogumi yra laikomas tas, kuris
dzhiugauja, kada tu ishsitiesi su savo dvirachiu kur nors visu matomoje
vietoje. Tas pats sveikuolis, su susirupinimu stebes autoavarijas, ir
jam akyse suksis "Lt", arba "$" zhenkliukai (priklausomai nuo tikejimo),
kai jis matys kiek naudingu daiktu suduzho.

Tokio sveiko pozhiurio ishdava yra, kad dviratininkai yra laikomi
nesveikais. O su protishkai atsilikusiais chia elgiamasi ypach
zhiauriai. Sekmadieni dviratininku susirinkime man vienas bernas
papasakojo, kad jo dvirati sumaitojo automobilis, kuriuo vazhiavo
kazhkokie "urlaganai". Jie tychia uzhvazhiavo ant jo dvirachio galo.

Tik nepasakokit man kad tokie veiksmai nera bendro 'auto'
stabmeldishkumo Lietuvoje ishdava.

Ash pasakiau savo argumentus uzh dvirati.
O sveikai mastanchiu zhmoniu atsakymas tera shypsena?

Giedrius:
> Vienas is pagrindiniu jusu argumentu -
> kad yra dar ir visuomeninis transportas [...]
> mane asmenishkai vemti nuo jo vercia...

Tai nera mano pagrindinis argumentas. Bent jau ne miesto visuomeninis
transportas (jis tikrai blogas). Jums brangus civilizuotieji butu
shventvagyste sakyti, kad jus verchia vemti lektuvai. Na gal del
traukiniu ir autobusu jus pasiraukytumet...

Daug sveikai mastanchiu zhmoniu man nemirkteleje sako, kad troleibusu
yra geriau nei dvirachiu. Ju argumentai yra labai panashus, kaip jusu
uzh mashina (jei aplamai yra tokiu argumentu). Savaime tokie sveikuoliai
svajoja apie 'auto'. Bet kai pastarojo nera, jie visai gerai jauchiasi
gindami ir 'trolley'. Nors giliai shirdy, jie irgi tenai vemia...

> Ir jei as vaziuoju su dviraciu pasivazhineti,
> vaziuoju savo malonumui.
> As visai neturiu jokio noro minti dviraciu
> apsikarstes tashem ir kuprinem (ishskyrus zhygius, suprantama)

Galima sakyti tu TINGI?

Kur gi kitur jei ne zhygiuose tu tampai tashes?

Kad dvirachiu galetum vezhioti dydeli muzikos instrumenta, reiktu tureti
dviratine priekaba. Tai aishku yra shioks toks kruvis. O jeigu
ishvazhiavai savo malonumui, tai to muzikos instrumento, ar kito dydelio
maisho ir neimtum.

Taigi dvirachiu galima vazhiuoti tam kad nuvyktum, ir turint tinkama
iranga tai galima padaryti visom salygom vienodai lengvai ir
neskausmingai. Arba vazhinejiesi savo malonumui, ir velgi 'auto' chia
silpnai konkuruoja.

Jus gi ponai pastoviai bandote sumaishyti shiuos du vazhiavimo tikslus
(nuvykimas, ir malonumas) taip kaip jums butu patogiau kazhka neigti.

Jei jus TINGITE naudoti dvirati NUVYKIMUI, tai atleiskite, mes neturime
diskusijos objekto. Nes jus tingite, ir tashkas.

> Bliamba, isivaizduokit, varo chiuvas su kostiumu
> per lietu dviraciu i pasitarima 10 kilu per miesta,
> visuomeninis transportas atkrenta, bo laiko nera,
> taksas taip pat - brangu. Nu mirsiu is juoko.

Beje nepamynejai per kiek laiko tas skubantis zhmogus turi iveikti 10km.
Jeigu per valanda, tai ant dvirachio jis ir pailses ir susikaups darbui.

Bet vel megstate krashtutinumus. Dazhniausiai gi jus vazhinejate 'auto'
kai oras yra labiau nei pakenchiamas. Ish kitos puses per pastaraji
laika, mane rimtai sulyjo tiek mazhai, kad jau dabar ir nepamenu.

Ir kaip taip yra, kad staiga Lietuviai masishkai laksto i pasitarimus,
ir kas karta butinai per lietu? Ir kodel zhmogui tikrai skubanchiam taxi
yra brangu? Juk pasitarimas! Paprastai tokie zhmones negaili taxi
pinigu, ir ash tai matau dazhniausiai. Zhmones geria, ruko, vazhinejasi
taxi, o paskui skundzhiasi, kad nera pinigu dvirachiui (aplamai neduok
dieve tureti dvirati - ta velnio ishpera).

Jeigu jau visas to zhmogaus gyvenimas yra vien tiktai lakstymas ish
pasitarimo i pasitarima, kiekvienas uzh 10km per 5 minutes, tai velgi,
jus statote neivykdoma salyga netgi automobilistui, ir neigiate pati
diskusijos objekta.

> kad visose firmose turi buti dushai ir t.t....

Ir be dushu galima apsieiti. Tiktai tinkamai vazhinekis.

> Vienu zodziu, chebra pilstot ish tushcio i kiaura.

80% zhmonu kuriuos kalbinau reishkia visishka atsidavima ir
susizhavejima automobiliui, jie netgi daro ji savo gyvenimo tikslu.
Jiems jeigu tu turi dvirati, tu esi menkavertis. Net tada, kai patys
neishgali ipirkti ne tiktai automobili, bet ir dvirati (jokiu budu!).

Savaime mums atrodo ginchiai apie dvirachius ir mashinas kaip pilstymas
ish tushchio i kiaura. Bet taip yra mums, nes mums budingas sveikas
pozhiuris i automobili, kaip "de fakto" butinybe. Kitiems gi dviratis
yra ne tiktai mazhiausiai geidzhiamas daiktas, bet ir dazhnai visishkai
nepriimtinas ir peiktinas.

Nejaugi nesuprantat, kad ash ne shiaip sau chia postringauju, o remiuosi
faktais, tu 80% zhmoniu pasisakymais. Zhmoniu kuriuos kalbinau, yra
tukstanchiai. Tiesa pastaruoju metu padetis nors nezhymiai, bet gereja.

Kai papasakosiu keleta daugiau anekdotu, suprasite.

Na Linas vel sako, kad kiaurus metus vazhinetis dvirachiu i darba yra
nesamone. Tiktai ash nesuprantu kokia samone yra vazhinetis automobiliu
tiktai 5km nuo darbo iki darbo? Jei jis bijo veluoti 10min, tai
uzhtikrinu, kad darbe trindamas kelnes jis tikrai dar ne tiek sugaishta.
Visada galima suplanuoti darbus, kaip pats Linas sako, kad liktu laiko
pasivazhineti dvirachiu.

Andriukas dviratukas

Vilnius