NAUJIENOS APIE MUS dvirINFO MARŠRUTAI KATALOGAS DVIRATIS A-Z RENGINIAI GALERIJA D.U.K. FORUMAS SKELBIMAI WIKI
A-Z: Dviraciai ir ju gamintojai A-Z: Dviraciu detales ir aksesuarai A-Z: Dviraciu remontas A-Z: Dviraciu transportas A-Z: Dviracio kultura A-Z: MTB A-Z: Dviraciu sportas A-Z: Keliones dviraciais A-Z: Klubai / organizacijos A-Z: Kitos nuorodos
DAŽNIAUSIAI UŽDUODAMI KLAUSIMAI

<< ATGAL

Ką galite papasakoti apie trijų vidinių pavarų stebules?
Adas Bukauskas () 2001-09-03
SACHS Torpedo DREIGANG Shweinfurt technine analize
--------------------------------------------------

Dreigang reiskia triju pavaru Schweinfurt reiskia kiauliuku brasta, arba tox miestas ant Vokietijos

Sandara

Stebuleje yra satelitinis reduktorius, kurio esmingai ypatingi dantraciai yra mazasis, pagamintas is vieno gabalo kartu su rato asimi, ir didelis vidinis (dantimis i vidu), ir 3 satelitai (dantratukai), sudeti i apkaba. Sios stebules vidinio dantracio dantu skaicius Z2 = 47, mazojo - z1 = 17.

Dar ten yra dvi terksles, sukimo perdavimo mova, kuri is principo ir atlieka pavaru perjungima, ir stabdziu kugis bei kaladeles.

Veikimo principas

3 pavaros veikima suprasti yra lengviausia. Nuo zvaigzdutes per mova sukimo momentas perduodamas satelitu apkabai. Satelitai suka vidini dantrati, kuris per terksle sukimo momenta perduoda ratui.

2 pavara - mova atsijungia nuo satelitu apkabos ir prisijungia prie vidinio dantracio, kuris per ta pacia terksle perduoda sukima ratui.

1 pavaros veikima suprasti sunkiausia. Ta terksle, kuri vare rata 2 ir 3 pavara isjungiama - suniukai itraukiami i skyle, kurios skersmuo yra mazesnis, nei dantuku, uz kuriu suniukai kabinasi. Sukimo momentas per mova, kaip ir 2-oje pavaroje, perduodamas vidiniam dantraciui, kuris suka satelitus. Kartu su satelitais sukasi ir satelitu apkaba, kuri per terksle perduoda sukima ratui. Terksle, perduodanti sukima ratui 1 pavaroje yra "aplenkiama", kai ijungtos 2 arba 3 pavaros, todel vaziuojant girdimas terksles tarskejimas. Vaziuojant 1 pavara niekas netarska.

Pastaba: junginejant pavaras, sutumdoma tik mova, o dantraciai visa laika islieka sukabinti - tai apsaugo nuo dantraciu sugadinimo perjungiant pavaras.

Perdavimo koeficientai

3 pavaros perdavimo koeficientas K3 = 1 + (z1 / Z2).
Siai stebulei K3 = 1 + 17/47 ~~ 1.36

2 pavara perduoda 1:1, todel K2 = 1

1 pavara letina tiek pat, kiek greitina antra, t.y.
K1 = 1 / K3 = 1 / (1 + z1/Z2).

Stabdziai

Stabdziu mechanizmas labai panasus i rusisku dviraciu - kugis lenda i kaladeles ir jas praskecia. Kadangi sukimo momentas, reikalingas kugiui isstumti, paimamas nuo satelitu apkabos, tai 3 pavaroj stabdziai veikia tiesiogiai nuo zvaigzdutes, o 2 ir 1 pavarose - per letinancia pavara, todel vaziuojant 2 ar 1 pavara jega, kuria reikia sukti pedalus atgal, norint gauti ta pacia stabdymo jeja, yra mazesne nei 3 pavaroj.